Tekst alternatywny

Prowadzenie ewidencji wyposażenia

Jeśli przedsiębiorstwo posiada w swoim majątku składniki niebędące środkami trwałymi, jest ono zobowiązane do prowadzenia ewidencji wyposażenia. Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, do prowadzenia ewidencjo wyposażenia zobowiązane są:

- podmioty prowadzące działalność gospodarczą, które prowadzą księgę przychodów i rozchodów i mają także obowiązek ewidencjonowania środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- podmiotów rozliczających się na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, jak i ryczałtowców,
- podatnicy i spółki, których wspólnicy są opodatkowani w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Wyposażeniem nazywamy rzeczowe składniki majątku związane z wykonywaną działalnością. Nalicza się je zgodnie przepisami o podatku dochodowym ze względu na przewidywany okres używania danego składnika majątku krótszy niż jeden rok i wartość początkową niższą niż 10 000 zł.

Ewidencja powinna zawierać:
 - kolejny numer wpisu, - datę nabycia,
 - numer rachunku lub faktury,
- nazwa wyposażenia,
- cena zakupu lub koszt wytworzenia,
 - numer pozycji, pod którą wpisano w księdze koszt związany z nabyciem wyposażenia,
- datę likwidacji.
Polecana publikacja × +